1. Nowe samochody
  2. GR Yaris

Nowa Toyota GR Yaris

Szukasz niezawodnego auta miejskiego o sportowym charakterze? Poznaj Toyotę GR Yaris, która zachowała wszystkie atuty miejskich aut – jest mała, zwrotna, ale jednocześnie szybka i dynamiczna.

Czytaj więcej

Historia Toyoty GR Yaris

W 2019 roku Toyota zaprezentowała prototyp Toyoty GR Yaris na targach motoryzacyjnych. Toyota GR Yaris zadebiutowała w 2020 roku — jest to drugi globalny model po GR Suprze.

Toyota GR Yaris została opracowana przez zespół inżynierów z Gazoo Racing, którzy mieli za zadanie stworzenie kompaktowego samochodu sportowego o wysokich osiągach i doskonałej zwrotności. Toyota GR Yaris została zbudowana na platformie GA-B, specjalnie dostosowanej do celów sportowych. Samochód wyposażony jest w zaawansowany system napędu na cztery koła o nazwie GR-FOUR, który zapewnia doskonałą przyczepność i zwrotność. Toyota GR Yaris została stworzona również jako homologacyjny model rajdowy, spełniający wymogi FIA World Rally Championship (WRC).

Nowa Toyota GR Yaris — wersje silnikowe

Toyota GR Yaris wyposażona została w trzycylindrowy turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1.6 litra. Wersja homologacyjna do rajdów Toyota GR Yaris generuje moc 261 KM i łączy się z zaawansowanym systemem napędu na cztery koła GR-FOUR. Jest to jeden z najszybszych kompaktowych samochodów dostępnych na rynku.

Silnik jest opracowany z myślą o wysokich osiągach i sportowym charakterze samochodu.

Średnie zużycie paliwa w przypadku GR Yarisa wynosi 8,2 l/ 100 km. Zastosowane rozwiązania zapewniają doskonałą przyczepność i prowadzenie samochodu. W pakiecie circuit występują dwa mechanizmy różnicowe. Jest to mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu Torsen i mechanizm różnicowy centralny, które równomiernie rozkładają moment obrotowy na tylne i przednie koła. Ponadto Toyota z wyposażeniem Dynamic ma zaawansowany system napędu na cztery koła GR-FOUR.

Nowa Toyota GR Yaris i jej multimedia

System multimedialny Toyota Touch pozwala na intuicyjną obsługę nawigacji czy też systemu audio. Duży cyfrowy wyświetlacz jest wyraźny w każdych warunkach oświetleniowych i umożliwia wybór trybu wyświetlania, zgodnie z preferencjami. Ponadto Toyota GR Yaris ma wyświetlacz projekcyjny na przedniej szybie (HUD - Head-Up Display) - jest to technologia, która umożliwia wyświetlanie informacji bezpośrednio na przedniej szybie pojazdu. Informacje są projektowane w bezpośrednim polu widzenia kierowcy, czyli na wysokości linii widzenia drogi, dzięki czemu kierowca może je odczytywać bez odwracania wzroku od drogi.

Nowa Toyota GR Yaris — cena

Cena Toyoty GR Yaris zależą od standardu wyposażenia. W wersji GR Sport otrzymujesz nakładki progowe z logo GR Sport oraz sportowe wykończenie zderzaków. W porównaniu do innych wersji Toyota z pakietem sport wyróżnia się wykończeniem grilla przedniego. Sportowe fotele GR wykończone są zamszem i skórzanymi przeszyciami w kolorze czerwonym, podobnie jak trójramienna kierownica ze skórzanymi przeszyciami. Zamontowano także czerwone zaciski hamulców. W wersji GR zakładane są felgi aluminiowe 18” z oponami 215/40 R18.

Nowa Toyota GR Yaris i jej wyposażenie

Toyota GR Yaris oferuje bogaty pakiet wyposażenia. Dostępna jest kamera cofania z liniami pomocniczymi, inteligentne wycieraczki, czujniki parkowania, moduł z systemem wykrywania pieszych, automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne, światła przeciwmgielne w technologii LED, nawigacja satelitarna Toyota, moduł Active Noise Control, interfejs Apple CarPlay i Android Auto oraz system 8 poduszek powietrznych.

Oświetlenie w technologii LED w nowej generacji Yarisa to świetlówki Basic LED, które oferują zwiększoną jasność w porównaniu do tradycyjnych żarówek. Dzięki temu światła LED są lepiej widoczne i mogą zapewniać lepszą widoczność na drodze. Dodatkowo technologia LED jest bardziej energooszczędna, co przekłada się na niższe zużycie energii przez oświetlenie pojazdu.

Active Noise Control (ANC) to technologia, która ma na celu redukcję hałasu i dźwięków wytwarzanych przez różne komponenty pojazdu, takie jak silnik, układ wydechowy czy opony. Dzięki zastosowaniu technologii ANC hałas w kabinie samochodu zostaje znacznie zmniejszony, co przekłada się na wyższy komfort jazdy i lepszą jakość dźwięku z innych systemów audio w samochodzie. Podstawowym działaniem ANC jest generowanie przeciwbieżnych fal dźwiękowych przez specjalne mikrofony i głośniki zamontowane wewnątrz pojazdu. Te przeciwbieżne fale dźwiękowe są tak zaprogramowane, aby neutralizować lub znacznie zmniejszyć hałas generowany przez innych źródła.

Jeśli chodzi o zawieszenie, to z przodu zamontowano kolumny Macphersona, które skutecznie tłumią drgania i gwarantują wysoki komfort jazdy. W wersji sportowej nie mogło zabraknąć takich rozwiązań, jak szybkie sprzęgło, którego zadaniem jest minimalizowanie przerw w mocy podczas zmiany biegów, co przekłada się na płynniejszą i szybszą jazdę. Szybkie sprzęgło jest rozwiązaniem stosowanym w samochodach sportowych i wysokowydajnych pojazdach, gdzie szybka i płynna zmiana biegów ma kluczowe znaczenie dla osiągania wysokich prędkości i doskonałej dynamiki jazdy.

Toyota GR Yaris — konfigurator

Konfigurator Toyoty GR Yaris umożliwia wybór koloru nadwozia – dostępne jest 12 kolorów i lakiery podstawowe, perłowe oraz metalizowane. W konfiguratorze określić można także rodzaj tapicerki i wybrać opcjonalne pakiety wyposażenia. Wybierając pakiet VIP, otrzymujesz dodatkowe warianty wyposażenia, na przykład system monitorowania martwego pola w lusterkach, nastrojowe oświetlenie wnętrza, wyświetlacz projekcyjny, nawigację satelitarną, czy też system audio JBL.


Moc, która imponuje

Co chcesz zrobić teraz?

Zbudowana przez mistrzów dla kierowców żądnych wrażeń

Od ponad 60 lat Toyota testuje wytrzymałość swoich aut i umiejętności kierowców na torach całego świata. Zbierane w ten sposób doświadczenie pozwala konstruować jeszcze lepsze auta do jazdy na co dzień. Dla Akio Toyody, Prezesa Zarządu Toyota Motor Corporation, GR Yaris jest ucieleśnieniem ideału – samochodem zahartowanym w trudach Rajdowych Mistrzostw Świata, który wywołuje emocje również podczas codziennych podróży.

Przygotowany na każde warunki

W słońcu i deszczu GR Yaris daje radość z jazdy na każdym zakręcie. Niezwykły układ napędowy, dopracowany przez zespół Tommiego Mäkinena, łączy w sobie turbodoładowany silnik o pojemności 1,6 litra, manualną 6-biegową przekładnię oraz sportowy napęd na wszystkie koła GR-FOUR zapewniający trakcję w każdych warunkach. 

Rajdowa konstrukcja

Toyota GR Yaris jest przygotowana na każdą niespodziankę na drodze. Kolumny MacPhersona z przodu i podwójne wahacze z tyłu zestrojone przez zespół TOYOTA GAZOO Racing WRT zapewniają przyczepność i dają pewność prowadzenia. Zaawansowany sportowy układ hamulcowy jest w stanie okiełznać moc auta i sprawnie zatrzymać pojazd.

Lekkość i dynamika

GR Yaris inspiruje do ekscytującej jazdy. Konstruując nadwozie, wykorzystano mocne, a jednocześnie lekkie materiały, które pozwalają wydobywać pełen potencjał z rewelacyjnego napędu na wszystkie koła GR-FOUR. Napęd ten został dopracowany przez kierowców startujących w WRC. Zapewnia optymalny rozdział mocy pomiędzy przednią a tylną oś. Wystarczy przestawić pokrętło, by cieszyć się niezwykłą kontrolą i pełnią emocji za kierownicą. 

Moc, która zaskakuje

GR Yaris oferuje technologie, które nigdy wcześniej nie były stosowane w autach drogowych. Jego sercem jest 3-cylindrowy silnik generujący rekordową moc 261 KM i 360 Nm momentu obrotowego. Unikalny blok silnika, dedykowane tłoki i turbosprężarka typu single scroll redukują masę, zapewniają niesamowite przyspieszenie i natychmiastową reakcję na gaz. 
  • Czytelny wyświetlacz

    Czytelny 4,2" wyświetlacz pomiędzy zegarami podaje kluczowe dane, takie jak wartość ciśnienia doładowania turbiny, tryb jazdy napędu GR-FOUR, a nawet siłę przeciążenia podczas pokonywania zakrętów. 

  • Osiągi mówią same za siebie

    Kompaktowy i lekki GR Yaris zaskakuje mocą dzięki 3-cylindrowej jednostce o pojemności 1,6 litra oferującej najlepszy w klasie stosunek mocy do masy wynoszący 4,9 kg/KM. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 5,5 s, a prędkość maksymalna to 230 km/h.

  • Napęd GR-FOUR: innowacja i kontrola

    Napęd na wszystkie koła GR-FOUR oferuje 3 tryby jazdy pozwalające rozdzielać moc pomiędzy napędzanymi osiami. Wybieraj spośród ustawień Normal (60:40), Sport (30:70) i Track (50:50), optymalnie dostosowując charakterystykę napędu do warunków.  

Bezkompromisowe osiągi

GR Yaris to auto dynamiczne w każdym aspekcie. Niskie nadwozie przypominające proporcjami coupé zostało zoptymalizowane pod względem aerodynamiki. Zastosowanie elementów karoserii wykonanych z włókna węglowego i aluminium pozwoliło zredukować masę, co przełożyło się na lepszą zwrotność. Z przodu dynamiczny kształt grilla nie tylko wygląda imponująco, ale również zapewnia lepszy przepływ powietrza chłodzącego silnik.
  • Bardziej opływowe i lżejsze nadwozie Chcąc uzyskać optymalne właściwości aerodynamiczne, nadwozie Toyoty GR Yaris zostało osadzone nisko na 18" felgach, które przyciągają wzrok swoim sportowym 10-szprychowym wzorem. Dynamiczna, schodząca ku tyłowi linia dachu zapewnia stabilność przy wysokich prędkościach i sprawia, że GR Yaris swobodnie przecina powietrze.
  • Skupiony na zadaniu GR Yaris przyspiesza bicie serca od momentu otwarcia drzwi. Sportowe fotele wykończone tapicerką Ultrasuede®, kierownica GR, dźwignia zmiany biegów o krótkim skoku czy aluminiowe pedały wynoszą komfort i poczucie kontroli na zupełnie nowy poziom. Wyświetlacz TFT podaje informacje o wybranym trybie napędu i biegu, sprawiając, że każda przejażdżka staje się niezapomnianym przeżyciem.
  • Tworzony z pasją Wyjątkowe auto wymaga niezwykłego procesu produkcyjnego. Budowa Toyoty GR Yaris trwa ponad dziesięć razy dłużej niż wyprodukowanie standardowego auta. GR Yaris jest składany ręcznie na specjalnej taśmie produkcyjnej w legendarnej fabryce Motomachi w Japonii. Utalentowani mistrzowie mechaniki skrupulatnie sprawdzają wszystkie detale, aby zagwarantować doskonałość w każdym calu.

Toyota T-Mate – W trosce o Twoje bezpieczeństwo

Model GR Yaris został wyposażony w systemy bezpieczeństwa Toyota T-Mate, które powstały, by wspierać Cię podczas jazdy w mieście i na autostradzie, a także podczas parkowania. Inteligentne technologie chronią Ciebie, Twoich pasażerów i innych uczestników ruchu. Jednym z elementów T-Mate jest pakiet Toyota Safety Sense, który w każdym GR Yarisie dostępny jest w standardzie. Zapoznaj się z najważniejszymi funkcjami dostępnymi w modelu GR Yaris poniżej i odkryj pełną gamę technologii T-Mate dla modelu GR Yaris w konfiguratorze.
  • Układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS)

    Układ wykrywa ryzyko zderzenia z innymi pojazdami, pieszymi i rowerzystami i ostrzega kierowcę sygnałem dźwiękowym i wizualnym. Jeżeli kierowca nie zdoła odpowiednio szybko zareagować, samochód zacznie automatycznie hamować, aby nie dopuścić do kolizji lub zminimalizować jej skutki. Najnowsza wersja PCS została rozbudowana m.in. o układ zapobiegania kolizjom na skrzyżowaniach i wspomaganie kierownicy w razie ryzyka zderzenia.

  • Inteligentny tempomat adaptacyjny (iACC)

    Inteligentny tempomat adaptacyjny utrzymuje stały zadany dystans od poprzedzającego auta. Jeżeli odległość zacznie się zmniejszać, tempomat automatycznie zacznie hamować i uruchomi światła stop. W samochodach wyposażonych w układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA) system dodatkowo odczytuje ograniczenia prędkości i sugeruje dostosowanie stylu jazdy do obowiązujących limitów.

  • Asystent utrzymania pasa ruchu (LTA)

    System monitoruje oznakowanie poziome i utrzymuje auto na zadanym torze jazdy, wykonując delikatne manewry korygujące, gdy pojazd zacznie przekraczać linię bez użycia kierunkowskazu.

  • Kamera cofania ze statycznymi liniami pomocniczymi

    System monitorujący obszar z tyłu pojazdu, który wspomaga kierowcę, wyświetlając na ekranie obraz obszaru za pojazdem wraz z liniami prowadzącymi w trakcie cofania, np. przy parkowaniu.

  • System ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTA)

    Podczas wyjeżdżania tyłem z miejsca parkingowego system wykryje wszelkie pojazdy przejeżdżające za Twoim autem i ostrzeże sygnałem dźwiękowym, jeżeli wystąpi ryzyko kolizji.

  • System monitorowania martwego pola w lusterkach (BSM)

    System monitorowania martwego pola w lusterkach ostrzega przed pojazdami, które mogły znaleźć się poza polem widzenia kierowcy. Jest to szczególnie przydatne podczas zmiany pasa ruchu i wyprzedzania.

  • System automatycznego powiadamiania ratunkowego (eCall)

    Gdy dochodzi do poważnego wypadku, system eCall oszczędza cenne sekundy, automatycznie łącząc się z numerem 112 i wzywając pomoc, nawet jeśli kierowca ani żaden z pasażerów nie są w stanie tego zrobić. System eCall aktywuje się za każdym razem, gdy zostaną uruchomione poduszki powietrzne. Pomoc może też zostać wezwana w dowolnej chwili przy użyciu przycisku, dzięki któremu można łatwo połączyć się z operatorem, np. jeśli kierowca jest świadkiem poważnego wypadku.

Zahartowany w boju

Napędzany mocą hybrydy niezwykły rajdowy pojazd GR Yaris Rally1 pozwala zespołowi TOYOTA GAZOO Racing WRT przekraczać kolejne granice i dominować na najbardziej wymagających odcinkach.
Dowiedz się więcej

Życiowa pasja

18-krotny zwycięzca Rajdowych Mistrzostw Świata Jari-Matti Latvala to najbardziej doświadczony kierowca w historii WRC. Od samego początku, czyli od 2017 roku, wraz z teamem TOYOTA GAZOO Racing tworzy historię. Jego nowa rola dyrektora zespołu pozwoli mu kontynuować misję tworzenia coraz lepszych samochodów.  

TOYOTA GAZOO RACING

Odkryj sportową stronę Toyoty. Poznaj modele GR, które przyspieszają bicie serca, oferując osiągi i technologie sprawdzone na torze, oraz linię GR SPORT charakteryzującą się niezwykłym designem i bogactwem wyposażenia.

Ruszaj po zwycięstwo

Galeria Toyoty GR Yaris