Przejdź do głównej zawartości (Press Enter)
loading content

Corolla Hatchback Hybrid

Chcesz dowiedzieć się więcej? Pobierz cenniki i katalogi Toyoty Corolli Hatchback Hybrid, odkryj możliwości konfiguracji, poznaj niezwykły świat oryginalnych akcesoriów Toyoty i umów się na jazdę testową.

Bogactwo funkcji dostępnych w standardzie

Stworzona, by dawać radość z jazdy

Czytaj więcej

Toyota Corolla to jeden z najbardziej popularnych samochodów w historii i ikona w branży motoryzacyjnej. Jest produkowana i sprzedawana od ponad 50 lat. Teraz masz szansę zasiąść za kierownicą jej najnowszej odsłony w wersji hatchback!

Historia Toyoty Corolla

Pierwsza Toyota Corolla została wprowadzona na rynek w Japonii w 1966 roku. W tamtym czasie Toyota dążyła do rozszerzenia swojej działalności na rynku kompaktowych i dostępnych cenowo samochodów. Corolla wyróżniała się niezawodnością, oszczędnością paliwa i niskimi kosztami utrzymania, co szybko przyczyniło się do jej sukcesu sprzedażowego. Od tamtej pory ewoluowała na przestrzeni kilku generacji, zdobywając popularność na całym świecie.

Model ten znany jest ze swojej solidnej konstrukcji, komfortowego wnętrza i zaawansowanych technologii. W miarę jak Corolla się rozwijała, Toyota wprowadzała różne rozwiązania, aby dostosować się do preferencji i potrzeb klientów. W 1983 roku pojawiła się 5 generacja samochodu, a wraz z nią Toyota Corolla Hatchback. Od tamtej pory ten typ nadwozia, obok sedana, stał się najchętniej wybieraną opcją w tym modelu!

Corolla przez cały okres swojej produkcji cieszy się dobrymi opiniami pod względem bezpieczeństwa. Wraz z postępem technologicznym Toyota wprowadzała innowacje w zakresie systemów bezpieczeństwa, takich jak zaawansowane układy hamulcowe, kontroli trakcji i stabilizacji oraz systemy monitorowania martwego pola. W wielu przypadkach byli w tej dziedzinie pionierami.

Obecna generacja Toyoty Corolli to już 12 odsłona tego samochodu. Współczesny model jest dostępny w wielu wersjach, z różnymi opcjami silników, wyposażeniem i technologiami. Jest to nadal jeden z najbardziej popularnych wyborów w segmencie aut kompaktowych na rynku światowym.

Nowa Toyota Corolla - wersje silnikowe

Nowa Toyota Corolla Hatchback oferuje różne wersje silnikowe. Są to:

  • 1.8 Hybrid 140 KM e-CVT
  • 2.0 Hybrid Dynamic Force 178 KM e-CVT

Oba napędy są hybrydowe. Wycofanie się ze wsparcia wersji spalinowych wynika ze znacznie większej oszczędności paliwa i potrzebie ograniczenia emisji gazów cieplarnianych. Silniki hybrydowe wykorzystują energię odzyskiwaną podczas hamowania i jazdy, co przekłada się na niższe średnie spalanie. Są one szczególnie efektywne w ruchu miejskim i podczas jazdy na krótkie dystanse.

Nowa toyota Corolla z silnikiem hybrydowym

TToyota Corolla Hatchback Hybrid ma dwa różne napędy hybrydowe:

1.8 Hybrid (140 KM): Ta wersja jest wyposażona w hybrydowy system napędowy składający się z silnika benzynowego o pojemności 1.8 litra i silnika elektrycznego. Razem generują moc 140 KM. Ten układ napędowy jest znany z oszczędności paliwa (4,4-4,7 l/100 km) i niskich emisji (100-106 g/km). Samochód może być napędzany zarówno silnikiem benzynowym, jak i silnikiem elektrycznym lub kombinacją obu, w zależności od warunków jazdy. To pozwala na płynne i efektywne przemieszczanie się po mieście i poza nim.

2.0 Hybrid Dynamic Force (178 KM): To bardziej sportowa i mocniejsza wersja silnika Toyota Corolla Hatchback. Dane techniczne to potwierdzają. Wyposażona jest w hybrydowy system napędowy z silnikiem benzynowym o pojemności 2.0 litra i silnikiem elektrycznym z baterią litowo-jonową. Łączna moc tego zestawu wynosi 178 KM. Ten układ oferuje prędkość maksymalną wynoszącą 180 km i przyspieszenie 0-100 km/h w czasie 7,4 sekundy. Jednocześnie zachowuje wysoką oszczędność paliwa (4,7 l/100 km) i niskie emisje (107-108 g/km) charakterystyczne dla hybryd. Idealnie sprawdza się zarówno podczas dynamicznej jazdy na dłuższych trasach, jak i w codziennym użytkowaniu w mieście.

Nowa Toyota Corolla z silnikiem benzynowym

W 2025 roku nowa Toyota Corolla Hatchback nie jest już oferowana w wersji z silnikiem wyłącznie spalinowym. Jeśli chcesz zakupić model wyposażony w taką jednostkę, zapoznaj się z promocjami wyprzedażowymi z poprzednich roczników.

Nowa Toyota Corolla i jej multimedia

Toyota Corolla Hatchback Hybrid jest samochodem na miarę XXI wieku i została wyposażona w liczne udogodnienia. Jednym z nich jest czytelny i intuicyjny Digital Cockpit o przekątnej 12,3". To duży cyfrowy zegar na desce rozdzielczej, który wyświetla wszystkie najważniejsze parametry jazdy. Można dostosować go do indywidualnych preferencji i skorzystać z jednego z 4 trybów wyświetlania, tak by korzystanie z niego było jeszcze łatwiejsze.

Nowa Toyota Corolla Hatchback ma również duży ekran dotykowy o wielkości 10,5” w rozdzielczości HD, dzięki któremu obsługa multimediów jest łatwa i intuicyjna, nawet w czasie jazdy. Dzięki interfejsom Apple CarPlay i Android Auto możesz podłączyć swój telefon i obsługiwać aplikacje na ekranie dotykowym. Moduł multimedialny w Toyocie Corolli wyposażony jest również w funkcję rozpoznawania mowy. Oznacza to, że zamiast dotykania, możesz wydać odpowiednie polecenie, a system sam wykona połączenie lub uruchomi nawigację bądź odtwarzacz muzyki. Dzięki temu możesz obsługiwać multimedia w bezpieczny sposób, bez odrywania wzroku od drogi.

Przydatnym udogodnieniem jest aplikacja MyToyota, która oferuje różnorodne funkcje i usługi związane z samochodem. Jest ona w pełni kompatybilna z modelem Toyota Corolla Hatchback Hybrid. Pozwala na zdalne monitorowanie niektórych danych pojazdu, takich jak poziom paliwa, stan baterii, odległość do kolejnego przeglądu technicznego i wiele więcej. Dzięki temu możesz łatwo śledzić i zarządzać podstawowymi informacjami dotyczącymi swojego pojazdu. Toyota zapewnia automatyczne aktualizacje systemu, dzięki czemu oprogramowanie zawsze jest dostępne w najnowszej wersji.

Nowa Toyota Corolla Hatchback - cena

Zastanawiasz się, ile kosztuje Toyota Corolla Hatchback? Cena zależy zarówno od wersji silnikowej, jak i standardu wyposażenia. Do wyboru jest 4 wersji, czyli Comfort, Style, GR SPORT i Executive

Najbardziej ekonomicznym wyborem jest wersja Comfort, dostępna już od 127 900 złotych, która oferuje imponujące wyposażenie jak na tę półkę cenową. Obejmuje ono również wszystkie systemy bezpieczeństwa Toyota T-Mate.

Jeśli zależy Ci na bardziej luksusowym aucie, wybierz Toyota Corolla Hatchback Hybrid w wersji GR SPORT lub Executive. Ta pierwsza to model w sportowym wydaniu, dostępny już od 155 400 złotych. Najbogatsza wersja wyposażenia – Executive, może być zakupiona za 163 400 złotych.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej szczegółów na temat kosztów zakupu Toyoty Corolli w wersji Hatchback, sprawdź aktualny cennik zamieszczony na naszej stronie. Znajdziesz tam informacje na temat wszystkich wariantów wyposażenia, a także pakietów dodatkowych.

Nowa Toyota Corolla Hatchback i jej wyposażenie

Toyota Corolla Hatchback Hybrid ma bardzo bogate wyposażenie, nawet w wersji standardowej. Wybierając model Comfort, otrzymasz felgi aluminiowe i światła przeciwmgielne w technologii LED, a w wersji Style ledowe są także światła główne. Z ciekawych gadżetów warto wspomnieć o stacji do bezprzewodowego ładowania telefonów i inteligentnym kluczyku, które występują we wszystkich wyższych wersjach, począwszy od Style.

W GR SPORT zyskujemy bardziej sportowy wygląd samochodu i dwukolorową karoserię. Najbogatsze wyposażenie dostępne jest w wersji Executive — są to m.in. wyświetlacz projekcyjny na przedniej szybie, spryskiwacze przednich świateł czy system Premium Audio JBL.

Każda hybrydowa wersja Toyoty Corolli wyposażona została w bezstopniową automatyczną skrzynię biegów, która oferuje płynne i ciągłe przekazywanie mocy z silnika na koła bez konkretnych przełożeń. Taka skrzynia biegów gwarantuje świetną dynamikę przyspieszania i zmiany prędkości, co zapewnia jeszcze większą satysfakcję i przyjemność z jazdy.

Toyota Corolla Hatchback- wymiary

Interesują Cię wymiary Toyota Corolla Hatchback? To kompaktowy model miejski o znakomitej zwrotności, który doskonale poradzi sobie zarówno na zatłoczonym parkingu, jak i ciasnej oraz krętej ulicy.

Jak dokładnie prezentuje się Toyota Corolla Hatchback? Wymiary są następujące:

  • Długość – 4370/4380 mm (model GR SPORT jest dłuższy)
  • Szerokość – 1790 mm
  • Wysokość – 1460 mm

Nie można zapominać też o przestrzeni ładunkowej, oferowanej przez Toyota Corolla Hatchback. Wymiary bagażnika pozwalają na zmieszczenie w nim aż 361 litrów. Dzięki temu bez problemu przewieziesz nim nawet większe bagaże na dłuższą podróż. Warto jednak zaznaczyć, że sprawa ma się nieco inaczej w przypadku potężniejszej wersji silnikowej Toyota Corolla Hatchback. Bagażnik modelu 178 KM jest nieco mniejszy i w razie potrzeby pomieści 313 litrów.

Toyota Corolla - konfigurator

Konfigurator Toyoty Corolli to intuicyjne narzędzie, które pozwala na zmodyfikowanie auta zgodnie z indywidualnymi preferencjami. Możesz wybrać tam wersję wyposażenia, napęd i kolor nadwozia, a także wszystkie opcje dodatkowe dostępne w danym wariancie. Towarzyszą temu profesjonalne wizualizacje 3D, które pokazują zmiany na zewnątrz i wewnątrz samochodu.

W ostatecznym podsumowaniu wyświetlą się wszystkie dane techniczne na temat wybranej wersji Toyoty, a także jej cena. Dzięki temu będziesz mieć pewność, że wybierzesz pojazd w pełni dopasowany do swoich potrzeb i budżetu!

  • Prostsza jazda

    Właściciel za kierownicą swojej Toyoty Corolli Hatchback

    Niezwykłe doświadczenia już od pierwszych chwil za kierownicą

  • Bezpieczeństwo jazdy

    Właściciel ze swoją Toyotą Corollą Hatchback

    Technologie bezpieczeństwa chronią Ciebie i innych uczestników ruchu

  • Elektryzująca jazda

    Toyota Corolla Hatchback jedzie ulicami miasta

    Dwie doskonałe jednostki hybrydowe do wyboru o pojemności 1,8 l i 2,0 l

  • Komfortowa podróż

    Komfortowe wnętrze Toyoty Corolli Hatchback

    Doskonale wyposażone wnętrze zapewniające wygodę i styl

  • Ikona wśród hatchbacków

    Właściciel otwiera tylne drzwi swojej Toyoty Corolli Hatchback

    Opływowe linie nadwozia i wyszukany, nowoczesny styl

  • Łączność podczas jazdy

    Ikony Apple CarPlay wyświetlone na multimedialnym ekranie dotykowym Toyoty Corolli Hatchback

    System Toyota Smart Connect+ i bezproblemowa integracja z telefonem

  • Pełna kontrola przy użyciu telefonu

    Smartfon z uruchomioną aplikacją MyToyota

    Dzięki aplikacji MyToyota Ty i Twój samochód jesteście zawsze w kontakcie

Forced client side injection based on cached strategy

POST https://dxp-webcarconfig.toyota-europe.com/v1/grade-selector/pl/pl?modelId=881ef498-b467-4895-8074-cbc4340ccc81&_gl=1*j7blhq*_gcl_aw*R0NMLjE3NjI5NzY1NTYuQ2p3S0NBaUFfZERJQmhCNkVpd0F2emMxY1BIM3ZSdHlaZDdmT2tGM2pYOHBMdG9EeWk2VVpSSHFEZEc2bU8yek43THgtdHdlVExBNnRob0NTdGtRQXZEX0J3RQ..*_gcl_au*NDM0NzA1NTc0LjE3NjI5NzY1NTU.

  • 1.8 Hybrid 140 KM

    Napęd
    Hybryda
    Łączna moc układu hybrydowego
    140 KM
    Średnie zużycie paliwa
    4,4–4,7 l/100km
    Średnia emisja CO₂
    100–106 g/km
    Przyspieszenie 0–100 km/h
    9,1 s
  • 2.0 Hybrid Dynamic Force 178 KM

    Napęd
    Hybryda
    Łączna moc układu hybrydowego
    178 KM
    Średnie zużycie paliwa
    4,7 l/100km
    Średnia emisja CO₂
    105–106 g/km
    Przyspieszenie 0–100 km/h
    7,4 s

Najczęściej zadawane pytania

Fakty i mity na temat hybryd

Pełny samoładujący napęd hybrydowy Toyoty od lat stanowi idealny kompromis pomiędzy ekologią, ekonomią spalania a dynamiką jazdy. Prawie 30 lat doświadczeń, udoskonaleń, opatentowanych rozwiązań konstrukcyjnych sprawia, że technologia ta jest obecnie jedynym tak powszechnym i sprawdzonym połączeniem napędu konwencjonalnego z bezemisyjnymi napędami przyszłości. Sprawdź, jakie pytania najczęściej zadają osoby rozważające zakup hybrydy Toyoty.

Samoładujący napęd hybrydowy Toyoty zapewnia dużo większy zasięg na jednym tankowaniu niż napęd konwencjonalny czy elektryczny, ponieważ nawet 77% czasu jazdy może korzystać z trybu elektrycznego. Poruszając się z niższą prędkością, np. drogami osiedlowymi lub w korku, kilka kilometrów można pokonać wyłącznie w zeroemisyjnym trybie elektrycznym, w ogóle nie zużywając paliwa. Natomiast kiedy jedziemy dynamiczniej, działają oba silniki – elektryczny i spalinowy – co w rezultacie umożliwia przejechanie dłuższego odcinka, gdyż samochód zużywa mniej benzyny.

Wręcz przeciwnie, wizyty na stacjach benzynowych są rzadsze, a koszty za paliwo znacznie niższe.

Oczywiście, że nie. Jazda pełną hybrydą Toyoty w mieście umożliwia poruszanie się przy użyciu wyłącznie napędu elektrycznego, ale nie znaczy to, że w trasie czy na autostradzie atuty technologii hybrydowej nie mają zastosowania. Nawet przy bardzo dynamicznej jeździe i przy dużych prędkościach pracują oba napędy – spalinowy i elektryczny. Automatycznie dobierają one odpowiednie proporcje w dostarczaniu żądanej energii do przyspieszenia czy wyprzedzania.

Hybrydy Toyoty od lat wyznaczają standardy w dziedzinie motoryzacji. Japoński koncern nieustannie rozwija i dopracowuje swoje napędy hybrydowe – na rynku dostępna jest już 5. generacja tej technologii. Wyposażone w nią samochody mają jeszcze lepsze osiągi, niższe zużycie paliwa i bardziej dynamiczną jazdę oferując:

  • większą moc silników przy jednoczesnym obniżeniu zużycia paliwa i emisji CO2,
  • płynniejszą współpracę podzespołów,
  • wyższą efektywność dzięki zastosowaniu nowych i bardziej wydajnych komponentów:
    – silnika elektrycznego charakteryzującego się większą mocą przy mniejszych gabarytach,
    – o 15% mniejszej i lżejszej przekładni planetarnej zapewniającej szybszą reakcję na wciśnięcie pedału przyspieszenia,
    – nowego akumulatora litowo-jonowego wydłużającego zasięg w trybie EV,
  • udoskonalony system odzyskiwania energii podczas hamowania.

Co więcej, Toyota nieustannie czerpie doświadczenie w tej kwestii z motosportu, wykorzystując stosowane tam rozwiązania w samochodach seryjnych. Tak np. udział modelu Toyota 050 Hybrid w jednym z najbardziej wymagających całodobowych wyścigów 24h Le Mans skutkuje testowaniem jak najdłuższego zasięgu i wydajności przy jednoczesnym zachowaniu typowo sportowej dynamiki.

Pełne hybrydy Toyoty już od 1997 roku z powodzeniem jeżdżą po drogach całego świata i zajmują wiodące miejsca w rankingach zadowolenia klientów i bezawaryjności aut przeprowadzanych przez niezależne instytuty badawcze. Co ważne, nie posiadają wielu części, które w silnikach konwencjonalnych są szczególnie narażone na zużycie, takich jak m.in.: alternator, paski klinowe, rozrusznik, sprzęgło czy koło dwumasowe. Ich układ hamulcowy ma trzykrotnie dłuższą żywotność z racji mniejszego zużycia klocków i tarcz.

Nie, pełne hybrydy Toyoty w ogóle nie wymagają ładowania z zewnętrznych źródeł prądu. Baterie w stworzonym przez Toyotę układzie hybrydowym ładują się automatycznie podczas jazdy na silniku spalinowym lub w momencie hamowania. Akumulator hybrydowy nigdy sam nie rozładuje się do końca.

Toyoty z napędem typu plug-in można ładować z gniazda, ale nie trzeba, ponieważ ładują się same podczas jazdy w trybie ładowania. Co ważne, akumulator posiada gwarancję na 10 lat, a znane są przypadki przebiegów na jednej baterii wynoszące ponad milion kilometrów.

Posiadanie Toyoty z pełnym napędem hybrydowym wiąże się z coraz większymi przywilejami i korzyściami nie tylko na świecie, ale także w Polsce. Z roku na rok wprowadzane są w poszczególnych miastach kolejne regulacje prawne i zmiany w przepisach, które mają promować pojazdy z napędem niskoemisyjnym, a ich właścicielom oferować dodatkowe udogodnienia finansowe i drogowe.

Najlepszym przykładem jest obniżenie o połowę akcyzy na zakup elektrycznych pojazdów hybrydowych w całym kraju. W praktyce oznacza to, że od 1 stycznia 2020 roku Toyota wprowadziła tzw. Ekobonus w wysokości 7,3% dla hybryd z silnikami o pojemności powyżej 2 litrów oraz 1,5% dla niższych pojemności.

Pełne hybrydy Toyoty są bardzo proste w obsłudze i co istotne, nie trzeba ich w ogóle ładować z zewnętrznych źródeł prądu, a akumulator nigdy sam się nie rozładuje. Wystarczy rzadsza niż w przypadku silników konwencjonalnych wizyta na stacji benzynowej. Ponadto dzięki bezstopniowej przekładni automatycznej pełna hybryda nie posiada sprzęgła i sama dobiera źródło napędu odpowiednie do warunków jazdy. Wystarczy włączyć przycisk START, nacisnąć pedał przyspieszenia i jechać.

Aktualnie sytuacja samochodów z zeroemisyjnym napędem elektrycznym jest w Polsce dość trudna. Główną barierą do upowszechnienia tego typu pojazdów jest słaba infrastruktura ogólnodostępnych stacji do szybkiego ładowania. Z roku na roku będzie ona oczywiście ulegać poprawie, jednak nadal może nie odpowiadać wzrastającym potrzebom. Warto przy tym wspomnieć, że ładowanie elektryka z tradycyjnego gniazdka domowego może trwać od kilkunastu do nawet kilkudziesięciu godzin!

Pełne hybrydy Toyoty z kolei w ogóle nie wymagają ładowania prądem, a ponadto mają znacznie większy zasięg jazdy od pojazdów elektrycznych. Co więcej, mimo częściowego korzystania z napędu benzynowego poziom emisji spalin w ich przypadku i tak jest zgodny z obecnie obowiązującą w Europie, mocno zaostrzoną normą.

I jeszcze jedno. Pełne hybrydy Toyoty to sprawdzona, bezpieczna i ciągle udoskonalana technologia, która od 1997 roku z powodzeniem funkcjonuje na całym świecie, znajdując miliony zadowolonych nabywców..

Pełne hybrydy Toyoty to wzór bezpieczeństwa. Całkowicie bezobsługowy pojemny akumulator hybrydowy jest ukryty pod tylną kanapą i nie trzeba go wymieniać. Co więcej, w czasie pracy nie przegrzewa się, gdyż posiada specjalne chłodzenie. Bardzo istotnym elementem jest także standardowe wyposażenie każdego modelu hybrydowego w zestaw rewolucyjnych systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota T-Mate, które ograniczają ryzyko kolizji i wspomagają kierowcę w podejmowaniu decyzji na drodze.

Według najnowszych, zaostrzonych norm emisji spalin każdy sprzedawany od 2021 roku pojazd w Europie będzie mógł emitować do atmosfery nie więcej niż 95 g CO₂ na kilometr. W przeciwnym razie producent będzie musiał ponieść dość dotkliwe kary finansowe, co odbije się zapewne na końcowych cenach pojazdów. Dzięki hybrydom Toyota spełnia te coraz bardziej restrykcyjne normy emisji spalin bez większych problemów.

Z racji bardzo prostej konstrukcji technologii hybrydowej, wyeliminowania wielu elementów najbardziej narażonych na zużycie (np. sprzęgła), a przede wszystkim dzięki idealnemu zbalansowaniu działania silnika spalinowego z elektrycznym – eksploatacja pełnych hybryd Toyoty wymaga mniejszych nakładów finansowych niż ma to miejsce w przypadku pojazdów z napędem konwencjonalnym, a nawet miękkich hybryd czy aut z napędem elektrycznym. Wpływa na to:

  • niższe spalanie,
  • trzykrotnie mniejsze obciążenie klocków i tarcz hamulcowych,
  • o 30% mniejsze obciążenie silnika spalinowego,
  • mniejsza awaryjność przekładni planetarnej,
  • rzadsze naprawy i serwis,
  • brak potrzeby wymiany akumulatora,
  • brak kosztów ładowania baterii.